Økonomichef
Incipia ApS
Økonomichef
Incipia ApS

Selvstændig økonomichef søges til succesfuld teknologi- og handelsvirksomhed.

 

Motiveres du af et spændende job i en virksomhed med stærkt fællesskab, hvor du spiller en meget central rolle. Og trives du i at være den dygtige økonomigeneralist, der kan alt fra regnskab, over rapportering til løn og andre økonomiopgaver?

Så er du måske Bondys nye økonomichef.

 

INCIPIA søger på vegne af Bondy en dygtig økonomichef med ansvar for hele økonomifunktionen.

Bondy er leverandør af sparring, komponenter og løsninger til industrien. Bondy er en del af Addtech, som er en svensk noteret global virksomhed, som ejer 150 uafhængige high-tech virksomheder, primært indenfor produktion og infrastruktur.

Rolle i organisationen

Der søges efter en all-round økonomichef, der refererer til Bondys CEO og indgår i virksomhedens ledelsesgruppe.

Økonomichefen vil indtage en afgørende og central rolle i virksomheden ved at overtage det fuldstændige allround ansvar for Bondys økonomi- og regnskabsaktiviteter.

Der vil være tilsvarende kolleger i andre af Addtechs danske selskaber, hvor der med fordel etableres relationer og skabes grundlag for netværk og sparring.

Der indgår ikke ledelsesansvar i rollen.

Virksomheden har til huse i Smørum og har lige nu 18 ansatte.

 

Jobopgaver og ansvarsområder

Efter en periode, hvor økonomifunktionen har været outsourcet til et fælles shared-service center indenfor den danske del af koncernrammen, er der nu taget beslutning om at etablere økonomichefspositionen i virksomhedens egen organisation.

Stillingens karakteristika, hvor økonomichefen er alene ansvarlig for alle opgaver, betyder at den optimale kandidat er lidt af en blæksprutte, der både har kompetencer og motivation til at håndtere hands-on bogføring og til at løse opgaver af mere taktisk karakter, som f.eks. dialog med moderselskabet, eksterne rådgivere (revisorer) og ledelsesrapportering. 

Økonomichefen bliver den primære ressource til at drive økonomi og regnskab i selskabet ligesom han/hun vil være den primære sparringspartner for ledelsen i forhold til budgetter, forecasts og rapportering. 

Opgaverne omfatter bl.a.:

  • Regnskabsafslutning på måneds-, kvartals-, og årsbasis, herunder udarbejdelse af management rapporter
  • Controlling, afstemning af bank
  • Budgetopfølgning
  • Forecasting
  • Bogføring samt håndtering af kreditorer/debitorer
  • Lønhåndtering
  • Ad hoc analyse- og økonomiopgaver

Derudover er der plads i rollen til at tage initiativ på andre områder i virksomheden, som måske har kandidatens interesse. Det kunne være på IT, HR, procesoptimering mv.

Kandidatprofilen

Den ideelle kandidat kan måske komme fra revisionsbranchen med ønsket om at skifte side af bordet, eller sidder allerede som økonomichef, regnskabschef eller controller i en virksomhed, hvor kandidaten er vant til et bredere finance-ansvar.

Derudover omfatter kandidatens erfaring:

  • Bred regnskabserfaring fra budget, bogføring, månedsluk/rapportering, årsluk/årsrapportering, samarbejde med eksterne konsulenter (revision).
  • Solide Excel-færdigheder.
  • Vant til at arbejde i et regnskabssystem. Bondy benytter Business Central, men erfaring fra andre systemet er lige så fint.
  • Uddannelsesmæssigt har kandidaten sikkert en relevant uddannelse som f.eks. Cand.Merc.Aud. eller HD(R).

 

Personprofil

Den rigtige kandidat er kendetegnet ved følgende profil

 

  • Har et stærkt øje for detaljen, uden dog at miste overblikket og respekten for tidsfrister
  • Omhyggelig i sit arbejde
  • Vedholden og sikrer derved, at alle opgaver kommer sikkert i mål
  • Har et kritisk øje og stiller spørgsmål ved det som synes fejlbelagt
  • Er kvalitetsbevidst
  • Er omgængelig og harmonisk – passer godt ind i Bondys kultur.
  • Kan arbejde selvstændigt
  • Er nysgerrig og ønsker til stadighed at påtage sig mere ansvar
  • Holder hovedet koldt, når bølgerne går højt
  • Er flydende i skrift og tale på både dansk og engelsk

 

Bondy tilbyder

Bondy tilbyder en spændende stilling som økonomichef, som vil have en vigtig og central rolle i virksomheden.

Kandidaten bliver en del af en spændende virksomhed med engagerede kolleger, hvor man har fokus på at få arbejdet gjort godt samtidig med, at der er et stærkt fokus på trivsel, fællesskab og arbejdsglæde.  Virksomheden har en uformel omgangstone og et stærkt fællesskab.

Der er plads til at vokse i stillingen, blive udviklet, både professionelt og personligt.

Konkurrencedygtig gagepakke i forhold til kvalifikationer. Der er mulighed for at tilrettelægge et fleksibelt arbejdsliv baseret på 37 timers arbejdsuge.

 

Om Bondy

Bondy er leverandør af sparring, komponenter og løsninger til industrien. I mere end 80 år har virksomheden hjulpet danske industrivirksomheder med at få klarlagt alle succeskriterierne for at opnå optimal produktion, kendte som ukendte – og i sidste ende undgå faldgruber, tidsspild og produktionsstop.

Se mere her www.bondy.dk

 

Virksomheden er ejet af Addtech.  

Addtech er en svensk noteret global virksomhed, som ejer 150 uafhængige high-tech virksomheder, primært indenfor produktion og infrastruktur. Fokus er på langsigtet udvikling og vækst af de involverede selskaber. Udover Bondy omfatter ejerskabet i Danmark 14 virksomheder.

Se mere her www.addtech.com

 

Kultur

Bondy en tidligere familieejet virksomhed med fokus på ordentlighed, det gode købmandskab, fællesskab og kundeoplevelsen.

Der er vidde rammer og mulighed for at sætte afgørende fingeraftryk på den fremadrettede udvikling. Der er således heller ikke langt fra tanke til handling i en spændende dagligdag.

Kulturen er præget af et stærkt, næsten familiært fællesskab og mange af de i alt 18 medarbejdere har en ganske høj anciennitet. Det tætte fællesskab sammen med en professionel tilgang til jobbet betyder, at Bondy har en velfungerende virksomhedskultur.

Man passer på hinanden og der er store grader af frihed under ansvar, tillid til hinanden og fokus på trivsel.

 

Rekrutteringsprocessen

INCIPIA støtter Bondy i rekrutteringsprocessen.

Vi gennemfører løbende samtaler med kandidater, som kom hurtigt tilbage, hvis du er interesseret. Alle henvendelser behandles fortroligt.

Ansøg med CV og motivationsbrev/ansøgning med angivelse af, hvorfor du er perfekt til jobbet. 

Kontakt Partner Henrik Ehlers, M: 2514 7124, E: heh@incipia.dk for mere information.


Kort om INCIPIA - som håndterer denne rekrutteringsproces

Incipia er en specialiseret konsulentvirksomhed. Vores kunder er vidt forskellige. Men fælles for dem alle er, at de er fulde af menneskelige ressourcer, som det handler om at få til at agere, så at de skaber værdi i forretningen. Incipia's filosofi bygger på hovedområderne; Rekruttering, Assessment samt HR Konsulentydelser. I alle opgaver tager vi udgangspunkt i din virksomhed og tænker i helheder. For mere information besøg venligst www.incipia.dk

Short info about INCIPIA - the recruitment partner for this recruitment process

Incipia is a specialised consultancy with many different types of clients. However, they all have in common that they are full of people that need to add value to the business. Incipia's philosophy is based on our main services; Recruitment, Assessment and HR Consultancy Services. Across our assignments, our starting point is your business and a hollistic approach. For more information, please visit www.incipia.dk

Work-life balance
Godt socialt miljø
Internationalt miljø
Frokostordning
Mulighed for hjemmearbejde
Fleksible arbejdstider
Karriere muligheder